TABATA

TABATA je vysoce efektivní a zároveň velmi náročný  intervalový trénink, při kterém se rychle vyvíjí fyzická kondice a síla. Tento typ cvičení  vynalezl japonský lékař Izumi Tabata v roce 1996. Přišel na to, že když vybraní cvičenci cvičili TABATU 5x týdně po dobu šesti týdnů, za tuto dobu se jim zvýšila aerobní kapacita o 14% a ta anaerobní se zvýšila o celých 28%.

TAK CO, ZKUSÍŠ KOUZLO TABATY I TY?

TABATA & JEJÍ 3 NEJ

  1. NEJEFEKTIVNĚJŠÍ – díky volbě vhodných cviků v kombinaci s jejich intervalovým provedením, patří TABATA k nejúčinnější metodě HIIT.
  2. NEJRYCHLEJŠÍ – vynaložená dřina Tě již po pár trénincích odmění větší sílou, vytrvalostí a kondicí
  3. NEJNÁROČNĚJŠÍ – 20 sekund makáš na max. 10 sekund odpočíváš. TABATA bolí. Potíš krev. Za ty výsledky to však stojí!

JAK TABATA PROBÍHÁ?

  1. Na začátek se pěkně protáhneme a rozehřejeme dynamickým strečinkem.
  2. Následuje samotná TABATA. 20 sekund cvičíme v maximální intenzitě, 10 sekund odpočíváme. To celé 8x za sebou = 1 kolo. Dohromady stihneme 6-7 kol 🙂.
  3. Potom si přidáme malý bonus, kde se zaměříme na posílení určité partie.
  4.  A na konec už se jen protáhneme a příjemně zrelaxujeme.

JE TABATA PRO MĚ?

 TABATA je vhodná pro každého. Nezáleží na   fyzické kondici, protože každý cvičí na hranici   svých maximálních možností a sil. Díky   TABATĚ se tato hranice neustále posouvá   dopředu a ty se stáváš silnějším a silnějším.   Obzvláště muži bývají tímto typem tréninku   velice příjemně překavpeni 🙂 

Pouze lidem s kardiovaskulárním         onemocněním doporučujeme nejdříve   konzultaci s lékařem.